5.	Dzieci siedzą przy stolikach, do magnesu przyczepiają kolejno  kilka spinaczy, tworząc w ten sposób łańcuch ze spinaczy (magnesowanie przedmiotów).

Gzuby łodkrywajo’ świat – magnesy

Magnes, jak mówią dzieci - to coś, co się przyczepia do metalu. Kaczuszki poznawały właściwości magnesu poprzez samodzielne doświadczenia: sprawdzały między innymi, jakie przedmioty magnes przyciąga, a jakich nie. Dzieci dowiedziały się, że magnes ma dwa bieguny i dwa magnesy mogą się przyciągać lub odpychać, oraz że magnes magnesuje przedmioty metalowe i te mogą przyciągać inne przedmioty. Kaczuszki obserwowały, jak magnes przyciąga opiłki metalu

Bardzo szybko wpadły na pomysł, jak wyciągnąć spinacze z wody, bez zanurzania dłoni lub przedmiotu, który pomógłby je wyciągnąć. Na zakończenie zabaw z magnesami dzieci projektowały trasy wyścigowe i w parach przykładając magnes pod kartonem przesuwały swój wyścigowy pionek.

1.	Dziewczynka i chłopiec przykładają do siebie magnesy przeciwnymi biegunami – magnesy przyciągają się.
2.	Dziewczynka i chłopiec przykładają do siebie magnesy takimi samymi biegunami – magnesy odpychają się
4.	Dzieci sprawdzają, które przedmioty rozłożone na dywanie przyciąga magnes, a które nie. Segregują je do dwóch obręczy.
5.	Dzieci siedzą przy stolikach, do magnesu przyczepiają kolejno  kilka spinaczy, tworząc w ten sposób łańcuch ze spinaczy (magnesowanie przedmiotów).
6.	Chłopiec sztabką magnesu wyjął pęk spinaczy,  zanurzonych w słoiku z wodą.
7.	Chłopiec przykłada sztabkę magnesu do słoika z wodą, w którym zanurzone są spinacze
8.	Chłopiec i dziewczynka  przesuwają na planszy magnetyczne pionki,  za pomocą innego magnesu przyłożonego  pod tekturową planszą.
3.	Dziewczynka przykłada sztabkę magnesu do przeźroczystego pudełka zawierającego opiłki metalu.
9.	Chłopiec przesuwa magnetyczne pionki  na stworzonej przez siebie planszy, za pomocą innego magnesu przyłożonego  pod tekturową planszą.
Zamknij menu
Wróć na początek strony