Liski w pierwszym roku swojego pobytu w przedszkolu rozpoczęły już w październiku przygodę z odimienną metodą nauki czytania Ireny Majchrzak.
Początkowo poznały w tzw. akcie inicjacji jak wyglądają ich imionka zapisane pismem ręcznym, po czasie został wprowadzony zapis imion drukowanych. Dzieci bawiły się swoimi imiennymi wizytówkami w różny sposób, jednocześnie poprzez zabawę zapamiętywały zapis swojego imienia pisanego i drukowanego oraz zapis imion koleżanek i kolegów z grupy. Szukały swoich imion na liście obecności podczas zapinania klamerki po przyjściu do sali oraz odpinaniu jej przed odejściem do domu (tzw. zaznaczanie i odznaczanie swojej obecności w przedszkolu). By usiąść do posiłku przy stole, odszukiwały krzesełko ze swoimi imieniem. W różny sposób uczestniczyły w zabawach ze swoimi imiennymi wizytówkami. Wskazywały na ścianie pełnej liter pierwszą i ostatnią literkę swojego imienia, układały swoje imionka z rozsypanki literowej. W przyszłym roku szkolnym czekają nas kolejne etapy tej metody.