Dzieci z grupy Lisków układają swoje imiona z rozsypanki literowej.

Realizacja odimiennej metody nauki czytania I. Majchrzak

Liski w pierwszym roku swojego pobytu w przedszkolu rozpoczęły już w październiku przygodę z odimienną metodą nauki czytania Ireny Majchrzak.

Początkowo poznały w tzw. akcie inicjacji jak wyglądają ich imionka zapisane pismem ręcznym, po czasie został wprowadzony zapis imion drukowanych. Dzieci bawiły się swoimi imiennymi wizytówkami w różny sposób, jednocześnie poprzez zabawę zapamiętywały zapis swojego imienia pisanego i drukowanego oraz zapis imion koleżanek i kolegów z grupy. Szukały swoich imion na liście obecności podczas zapinania klamerki po przyjściu do sali oraz odpinaniu jej przed odejściem do domu (tzw. zaznaczanie i odznaczanie swojej obecności w przedszkolu). By usiąść do posiłku przy stole, odszukiwały krzesełko ze swoimi imieniem. W różny sposób uczestniczyły w zabawach ze swoimi imiennymi wizytówkami. Wskazywały na ścianie pełnej liter pierwszą i ostatnią literkę swojego imienia, układały swoje imionka z rozsypanki literowej. W przyszłym roku szkolnym czekają nas kolejne etapy tej metody.

Chłopcy z grupy Lisków układają swoje imiona z rozsypanki literowej.
Dziewczynki z ułożonymi imionkami z rozsypanki literowej.
Dzieci z grupy Lisków układają swoje imiona z rozsypanki literowej
Dzieci z grupy  Lisków szukają swoich wizytówek imiennych drukowanych.
Chłopcy przyglądają się swoim wizytówkom imiennym
Dziewczynki z swoimi wizytówkami imiennymi.
Dziewczynka wskazuje pierwszą literę swojego imienia na ścianie pełnej liter.
Chłopiec wskazuje pierwszą literę swojego imienia na ścianie pełnej liter.
Dziewczynka wskazuje pierwszą literę swojego imienia na ścianie pełnej liter.
Chłopiec przypina klamerkę na liście imion dzieci z grupy – zaznacza swoją obecność w przedszkolu.
Chłopiec przypina klamerkę na liście imion dzieci z grupy – zaznacza swoją obecność w przedszkolu.
Dzieci odnajdują swoje imionka na krzesełkach, by usiąść do posiłku.
Dzieci gotowe do posiłku siedzą na krzesełkach podpisanych imionami.
Zamknij menu
Wróć na początek strony