Dzieci badają wielozmysłowo śnieg

Zimowe zabawy badawcze u „Lisków”

„Liski” podczas realizacji zimowego tematu kompleksowego dokładniej przyjrzały się swoim badawczym okiem temu, czym jest śnieg oraz wielozmysłowo go doświadczały. Oglądały, wąchały, dotykały. Wiedzą już, że topnieje od ciepłej temperatury, przez co zamienia się w wodę, a ta woda wcale nie jest czysta, choć śnieg wydawał się tak pięknie czyściutki i bieluteńki.

Rozwijały doznania sensoryczne podczas tworzenia sztucznego śniegu z wody i proszku ukrytego w pieluszkach jednorazowych tzw. pampersach. A wyniki innego eksperymentu obserwują już od kilku dni – tworzenie się pod wpływem ciepła „sopla” z nasyconego roztworu wody i soli.

Dzieci badają wielozmysłowo śnieg
Dzieci badają wielozmysłowo śnieg
Dzieci roztapiają śnieg przy pomocy suszarki
Dziewczynki z radością obserwują topnienie śniegu pod wpływem ciepłego powietrza suszarki
Dziewczynka z pomocą n-ki przecedza przez gazę wodę z roztopionego śniegu
Chłopiec z pomocą n-ki przecedza przez gazę wodę z roztopionego śniegu.
N-ka prezentuje proces tworzenia sztucznego śniegu
Chłopiec tworzy sztuczny śnieg
Dzieci poznają dotykiem sztuczny śnieg
Dziewczynka bawi się sztucznym śniegiem
Dzieci bawią się sztucznym śniegiem
Zamknij menu
Wróć na początek strony