dzieci siedzą przy stolikach

Sok jabłkowo-marchewkowy

Dwu-tygodniowy cykl, poświęcony tematyce owoców i warzyw, który poszerzył wiedzę Ważek o witaminkach, zakończył się…wspólną pracą. Taki finał był dla dzieci imponujący, bo na podsumowanie samodzielnie wykonaliśmy sok owocowo-warzywny, tj. sok jabłkowo-marchwiowy.

Dzieci poznały etapy czynności związanych z tym zadaniem: obserwowały przygotowywanie stanowiska pracy, gromadzenie potrzebnych sprzętów i pracę Pani Hani, która kroiła jabłuszka na ćwiartki i usuwała z nich owocnię. Poznały nowe urządzenie - sokowirówkę. Wiedzą, że jest to urządzenie, które działa na prąd i że podczas używania go, należy zachować szczególną ostrożność. Ważki rozwijały też swoją samodzielność i przedsiębiorczość poprzez: zakładanie fartuszków, mycie rączek, a następnie mycie jabłek i marchewek. Czekały na swoją kolej wrzucania marchewek (zrobiliśmy najpierw sok marchwiowy), a następnie jabłek (sok jabłkowy) do sokowirówki. Z zachwytem obserwowały soczki, które lały się do dzbanków, a następnie określały ich kolory i zapach, by w końcu degustować smakowo: sok jabłkowy, a potem połączony z marchewkowym: sok jabłkowo-marchewkowy. Głośne siorpanie, puste szklanki i “soczkowe” wąsy, były najlepszym podsumowaniem.

dzieci siedzą przy stolikach
kolejne zespoły dzieci myją jabłuszka
kolejne zespoły dzieci myją jabłuszka
kolejne zespoły dzieci myją jabłuszka
kolejne zespoły dzieci myją jabłuszka
kolejne zespoły dzieci myją jabłuszka
kolejne zespoły dzieci myją jabłuszka
grupa obserwuje krojenie jabłek;
chłopiec wrzuca kawałki jabłek do sokowirówki;
kolejno dzieci wrzucają jabłka;
dzieci przy stołach czekają na degustację soku;
dzieci piją sok ze szklanek;
dzieci piją sok;
zadowolone dzieci po wypiciu soku;
chłopiec zagląda do pustej szklanki po soku;
Zamknij menu
Wróć na początek strony