Kreciki

zdjęcie grupy przedszkolaków

„Kreciki” od tego roku szkolnego są grupą dzieci 5-letnich. Odeszło od nas sześcioro 6-latków w tym dwie dziewczynki i czterech chłopców,a dołączyło do nas czworo nowych dzieci 5 letnich, dwie dziewczynki i dwóch chłopców.  Dołączyła do nas również p. Natalia, która godnie zastępuje p. Agnieszkę.  Jesteśmy najstarszą grupą przedszkolną na ul.  Pocztowej. Opiekujemy się sobą nawzejm i dbamy o nowoprzyjęte dzieci tak, aby poczuły się dobrze w naszej grupie. Jesteśmy też coraz bardziej samodzielne, lubimy pełnić rolę dyżurnego i pomagać przy posiłkach. Chętnie też współpracujemy w grupie, lubimy się bawić i poznawać świat, chętnie uczestniczymy w zabawach ruchowych i muzycznych.

dzieci trzymają łańcuch na choinkę

Łańcuch na choinkę.

„Kreciki” wykonywały łańcuch na choinkę z kolorowych pasków papieru,  sprawdzały który łańcuch jest najdłuższy. Pomagały sobie nawzajem podczas łączenia łańcucha w całość.

dzieci siedzą na dywanie

Mikołajki u „Krecików”

6 grudnia „Kreciki” znalazły w swojej sali zapełnione buciki mikołajkowe, które wcześniej przygotowywały, list oraz zapakowany prezent. Z ogromnym zainteresowaniem słuchały czytanego listu, sprawdziły też co znajduje się w paczce oraz w bucikach. Oto fotorelacja.

Dzieci kroją owoce

Sałatka owocowa.

Podsumowaniem tematu kompleksowego o owocach była sałatka owocowa. Dzieci rozwijały samodzielność poprzez mycie owoców i ich krojenie. Zachowując przy tym wszelkie środki ostrożności. „Kreciki” z chęcią częstowały się sałatką i ze smakiem ją jadły.

Dzieci malują

Jesienne drzewo

„Kreciki” bardzo lubią wykonywać prace plastyczne. Tym razem malowały drzewo za pomocą gąbki maczanej w odpowiednich kolorach farb. Przy okazji utrwalały nazwy kolorów. Rozwijały kreatywność  i pomysłowość. Dbały również o estetykę pracy

Poszukiwania jesieni.

„Kreciki” wybrały się do parku w celu poszukiwania oznak jesieni. Dowiedziały się czym się charakteryzuje pora roku- jesień. Słuchały odgłosów lasu- wiatru, ptaków, zwierząt,  zbierały kolorowe liście, zwracały uwagę na kolory, kształty ,zbierały dary jesieni- szyszki, żołędzie,itp.

Dzieci z imionkami.

Odimienna Metoda Nauki Czytania wg koncepcji dr I. Majchrzak

„Kreciki” rozpoczęły pierwszy etap nauki czytania- inicjacja według w/w metody. Polega ona na zademonstrowaniu dziecku jak się pisze jego imię. Dzieci rozpoznają i wyszukują swoje imionka poprzez łańcuch ćwiczeń i zajęć podczas których porównują zapis imienia własnego (czyli ilość i kształt liter) z imionami kolegów.

Zamknij menu
Wróć na początek strony