Kaczuszki

zdjęcie grupy przedszkolaków Kaczuszki

Do grupy „Kaczuszek” uczęszcza 25 dzieci. Dwanaścioro dzieci przekroczyło próg „Borowiaczka” po raz pierwszy, trzynaścioro dzieci uczęszczało już do naszego przedszkola do różnych grup. Poznajemy się nawzajem, uczymy się wspólnie bawić i pracować zgodnie ze wspólnie ustalonymi regułami i zasadami. Potrafimy już dokładnie umyć ręce, aby z naszych rąk przegonić wszystkie wirusy. Znamy już zapis naszych imion i poznajemy imiona kolegów (wg odimiennej metody nauki czytania I. Majchrzak), chętnie bawimy się przy muzyce, wykonujemy prace plastyczne różnymi technikami, a szczególnie lubimy lepić z masy solnej. Codziennie, jak tylko umożliwia nam to pogoda, przebywamy na placu zabaw, a jesienne zabawy przynoszą nam wiele radości . Stajemy się coraz bardziej samodzielni: staramy się samodzielnie ubierać, myć, podejmować różne aktywności, jak również raz w tygodniu samodzielnie przygotować sobie kanapki.

Dziewczynka i chłopiec mieszają łyżeczką sól w szklance z wodą

Mali Odkrywcy – woda

Tematem kompleksowym ubiegłego tygodnia był cykl hydrologiczny wody. Dzieci dowiedziały się, jak woda krąży w przyrodzie, jak powstaje deszcz.  Dzisiejszego dnia przeprowadziliśmy kilka ciekawych eksperymentów z wodą między innymi:  rozpuszczanie substancji w wodzie zimnej i ciepłej, zabarwianie wody, mieszanie się substancji o różnej gęstości, pływanie i tonięcie przedmiotów, kropla wody, jako szkło powiększające.

Dwóch chłopców układa swoje kubeczki na planszy.

Zabawy z kodowaniem

To już kolejne zajęcia, podczas których dzieci bawią się z wykorzystaniem kodowania. Dzisiaj dzieci układały listki wg zakodowanego ciągu kolorów, oraz w parach wzajemnie kodowały kubeczki na planszy, aby kolega wg zaprojektowanego kodu utworzył taki sam układ na swojej planszy. Zabawy wymagały skupienia i wzajemnej współpracy.

dzieci w grupie prezentują przygotowane ciasto na chleb

Kaczuszki wspólnie upiekły chleb

Cykl zajęć edukacyjnych: „Od ziarenka do bochenka”, w grupie Kaczuszek, zakończył się wspólnym pieczeniem chleba. Przygotowania trwały kilka dni. Najpierw dzieci poznawały etapy powstawania chleba: dawniej i obecnie, a potem przeszły do działania. Czynności zaczęły się od przygotowania zakwasu, który Kaczuszki dokarmiały przez 5 dni.

A.	7 dzieci stojących w półkolu i grających na instrumentach

Mała orkiestra

W ramach zajęć umuzykalniających dzieci poznawały czym jest muzyka. Słuchały i odróżniały muzykę cichą od głośnej, szybka od wolnej. Określały nastrój słuchanych fragmentów utworów: smutny, wesoły, groźny, spokojny, łagodny itp. Na zakończenie tworzyliśmy akompaniament do utworu instrumentalnego na różnych instrumentach min. bębenku, talerzach, dzwonkach chromatycznych, janczarach, pudełku akustycznym, kołatce, kastanietach, tarce – cabasie.

dzieci obserwują doświadczenie z balonikiem

Gzuby łodkrywajó świat

W ramach tygodnia eksperymentów w naszym Borowiaczku, dzieci  z naszej grupy najpierw dowiedziały się:  kto to jest odkrywca, poznały wybranych odkrywców. „Kaczuszki” także zamieniły się w małych odkrywców. Odkrywały gdzie jest powietrze wokół nas i jak sprawdzić, że ono jest, chociaż go nie widać. Wspaniałą zabawą na zakończenie zajęć była zabawa z „balonową rakietą”.

Grupa Kaczuszki podczas przedstawienia teatralnego

Przedstawienie teatralne bajki „Trzy małe prosiaczki”

Finałem pracy z bajką, wg programu literackiego „Klucz do uczenia się”, było jej teatralne przedstawienie. Dzieci wcielały się w wybrane przez siebie role: prosiaczka, wilka, rolnika, drwala lub murarza. Każde dziecko miało możliwość być postacią z bajki.

Zamknij menu
Wróć na początek strony