Grupa dzieci pozuje do zdjęcia przy doświadczeniu pt. „Wędrujące kolory”.

Jaskółki - kolorowe doświadczenia

Na zakończenie tygodnia związanego z tematyką jesieni grupa „Jaskółki” uczestniczyła w zajęciach, w których wykonywała kolorowe doświadczenia.Dzieci rozpoczęły zajęcia od poznania tematu dnia - „Wędrujące kolory” oraz założenia koszulek „Małych odkrywców”.

Następnie wraz z nauczycielką starały się odczytać instrukcje obrazkowe poszczególnych doświadczeń: „Wyrównywanie się płynów”, „Wędrujące kolory”, „Czy rośliny piją wodę”, „Kolorowa tęcza” oraz „Wybuchowa dynia”. Dzieci poznały niektóre właściwości wody, zaobserwowały, że po zmieszaniu się kolorów podstawowych (czerwony, żółty, niebieski) powstają kolory pochodne (pomarańczowy, zielony i fioletowy), a kolorowe cukierki posiadają w sobie dużo barwnika. Po weekendzie dzieci zaobserwowały, że poziom płynów w szklankach się wyrównał. Jaskółki doszły do wniosku, że rośliny piją wodę, ponieważ liście kapusty zabarwiły się na kolorowo! Jednak najwięcej emocji wzbudziło doświadczenie…WYBUCHOWA DYNIA!

Dziewczynka nalewa niebieską ciecz do szklanki
Dwójka dzieci nalewa barwniki do szklanek z roztworem
Chłopiec wsypuje sodę do szklanki, zachodzi reakcja chemiczna
Grupa dzieci układa cukierki na krawędzi talerzyka
Grupa dzieci układa cukierki na krawędzi talerzyka
Dzieci obserwują wydobywanie się barwnika z cukierków i powstawanie tęczy na talerzyku.
Grupa dzieci pozuje do zdjęcia przy doświadczeniu pt. „Wędrujące kolory”.
Wynik doświadczenia pt. „Wyrównywanie się płynów”. Dwie szklanki z niebieskim płynem i włożonym ręczniczkiem, który je łączy
Wynik doświadczenia pt. „Czy rośliny piją wodę?”. Zabarwione liście kapusty pekińskiej włożone do szklanek z barwnikami
Wynik doświadczenia pt. „Wędrujące kolory”. Siedem szklanek z barwnikami (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebeski, fioletowy, czerwony) i włożonymi pomiędzy nimi ręczniczkami.
Zamknij menu
Wróć na początek strony